English orthopedics doctors    משלוח דואל



שאלות נפוצות >>>פציעות ספורט - מניעה, טיפול ושיקום
הקש על כותרת כדי לראות את התשובה

איך ניתן למנוע פציעת ספורט?
מה אתם צריכים לעשות אם אתם סובלים מפציעה?
מתי וכיצד ניתן לטפל בפציעת ספורט בבית?
מהי שיטת RICE לטיפול בפציעה חריפה?
שיטת RICE (מנוחה, קרח, חבישה לוחצת, הגבהה) משמשת על מנת להקל על הכאב והתהליך הדלקתי ולהאיץ ההחלמה.
בצעו את ארבעת השלבים הבאים מייד לאחר הפציעה ולמשך 48 שעות:
 
  • מנוחה (Rest) – הפחיתו את התרגול השגרתי או הפעילות היומית לפי הצורך. אם אינכם יכול לשאת משקל על הקרסול או הברך, קביים עשויים להועיל. אם הינכם משתמשים בקב או מקל הליכה אחד, אחזו בו בצד הלא – פגוע כך שתוכלו להפחית העומס והמשקל מהצד הפגוע.
  • קרח (Ice) - שימו שקית קרח על האיזור הפגוע למשך 20 דקות בכל פעם, 4-8 פעמים ביום. שקיות קירור, שקית קרח או שקית ניילון ממולאת בקרח מרוסק ועטופים במגבת יכולים לסייע. על מנת למנוע כווית קור, אין להניח את הקרח ליותר מ- 20 דקות. (שימו לב: אין להשתמש בחימום מייד לאחר הפציעה. חימום כזה עלול להחמיר דימום פנימי ונפיחות. חימום ניתן לבצע בשלב מאוחר יותר על מנת להפחית את מתח השרירים ולהאיץ את הרפייתם).
  • חבישה לוחצת (Compression) – חבישת האזור הפגוע יכולה לסייע להפחתת הנפיחות. חבישה לוחצת ניתן לבצע על ידי תחבושת אלסטית, מגפים מיוחדים, מקבע עם ניפוח וסדים. בקשו הנחיות מהרופא באילו קיבועים להשתמש. (שימו לב: יש להיזהר מלחץ הגורם לפגיעה באספקת הדם לגפה).
  • הגבהה (Elevation) – אם ניתן, שמרו על המפרק הפגוע מוגבה על כרית, מעל גובה הלב, על מנת להפחית בנפיחות.

מהן תרופות נוגדות דלקת Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs (NSAIDs)?
מהו קיבוע (מתלה, מחוך, סד, גבס)?
מהו מכשיר לייזר לטיפול בפציעות ספורט?
מהי ארתרוסקופיה?


חזור
מפת אתר                               פיתוח האתר: אתר פלוס